Marketing internetowy to dynamicznie rozwijająca się branża. Zatrudnienie może znaleźć w niej każdy, kto ma bystry umysł i nie boi się wyzwań – wiek czy wykształcenie nie gra roli. Oto kilka porad dla tych, którzy chcieliby spróbować swoich sił w tej branży:
1. Zacznij naukę od końca
Marketing internetowy to dziedzina zmieniająca się tak szybko, że nie ma sensu uczyć się zasad, które obowiązywały dwa lub trzy lata temu. Zamiast tego po zapoznaniu się z podstawowymi pojęciami i ogólnymi technikami zacznij poznawanie szczegółowych wytycznych, strategii i zasad SEO od najnowszych, najświeższych, najbardziej aktualnych. Dzięki temu unikniesz nadmiaru zbędnej wiedzy, która tylko namiesza ci w głowie. Możesz też iść na kurs pozycjonowania, który prowadzą ludzie trzymający rękę na pulsie – szczegóły na temat szkolenia znajdziesz na kursy.neadoo.pl
2. Trzymaj rękę na pulsie
Marketing internetowy to specyficzna branża, w której zasady gry dyktuje jedna firma: Google. przynajmniej na rynkach zachodnich – od Polski po Stany Zjednoczone – to Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką, a algorytmy dostarczane przez tę firmę służą do oceny wiarygodności, jakości i atrakcyjności stron internetowych. Żeby utrzymać się w pracy dotyczącej marketingu internetowego koniecznie trzeba na bieżąco śledzić zmieniające się zasady funkcjonowania Google i modyfikacje sygnałach i czynnikach rankingowych.
3. Zapisz się na kurs
Coraz więcej agencji marketingowych i szkół kodowania organizuje kursy marketingu internetowego. Wybierając kurs dla siebie zastanów się, na czym ci bardziej zależy – jeśli wolisz być bliżej programowania i technicznej strony działań w Internecie, wybierz kurs marketingu ze szkoły kodowania, natomiast jeśli zależy ci na pozycjonowaniu stron, by były wysoko w wynikach wyszukiwania i chcesz poznać zagadnienia SEO on-page i off-page , poszukaj kursu organizowanego przez agencję marketingową. Godną polecania firmą jest Neadoo Digital, których ofertę kursów SEO można zobaczyć na stronie https://kursy.neadoo.pl/kurs/
4. Czytaj zagraniczne blogi
Jak wszystko, co związane z nowymi technologiami, także wiedza dotycząca marketingu internetowego jest dostępna w sieci przede wszystkim w języku angielskim. To na zagranicznych blogach można znaleźć najlepsze poradniki i wprowadzenia, a także najbardziej aktualne informacje. Przeglądając często zagraniczne strony i publikacje pozostaniesz na bieżąco niezależnie od tego, czy ktoś zdecyduje się na tłumaczenie najnowszych tekstów. A nawet jeśli się zdecyduje, to zanim to zrobi, mogą minąć tygodnie, a nawet miesiące, a tak długie okresy w marketingu internetowym to zwłoka, na jaką nikt nie może sobie pozwolić.
5. Oglądaj materiały wideo
Także na platformie YouTube dostęþnych jest mnóstwo filmików dotyczących zagadnień takich jak SEO, czyli pozycjonowanie, albo Google Ads, czyli platformy reklamowej służącej do umieszczania reklam w witrynach Google’a. Eksperci i praktycy w przystępny sposób wyjaśniają w nich, jak pisać teksty, planować kampanie i pracować z klientem. Często łatwiej jest coś wytłumaczyć mówiąc i pokazując przykłady, a nie tylko pisząc poradnik czy instrukcję. Jeśli zastanawiasz się, jak nauczyć się marketingu, poszukaj dobrych kanałów prowadzonych przez ludzi pracujących w branży. Sprawdź, jaka forma przekazu do ciebie trafia i zacznij zdobywać wiedzę już dziś.